Spektakle

SPEKTAKLE STUDIA TEATRALNEGO KOŁO I TEATRU OCHOTY kameralne produkcje bazujące na autorskich scenariuszach Igora Gorzkowskiego i wysokiej jakości aktorstwie artystów warszawskich teatrów. Znakiem rozpoznawczym naszych spektakli jest unikalna sytuacja kameralnego spotkania pomiędzy aktorem i widzem. 

SPEKTAKLE STUDIA TEATRALNEGO KOŁO I TEATRU OCHOTY

No thumbnail available

Prażubr prezentuje: BITWA O PITOS #3 [freestyle battle] | wydarzenie gościnne

BITWA O PITOS to prawdopodobnie najlepsza bitwa freestyle’owa w Polsce. Jej uczestnicy „mierzą się na słowa”, próbując dowieść kto jest lepszy za pomocą wymyślonych na poczekaniu rymów składanych w rytm hip-hop’owych podkładów. Pierwsze dwie edycje tej imprezy przyciągnęły najlepszych krajowych zawodników i tłumy widzów. Edycja trzecia – BITWA O PITOS #3 – odbędzie się 1 lipca 2017 @ Studio Teatralne Koło na terenie SOHO Factory (Mińska 25, Warszawa). 12 zaproszonych zawodników o uznanej marce oraz 4 laureatów eliminacji powalczy o wartościowe nagrody rzeczowe i finansowe oraz – przede wszystkim – o zaszczytny tytuł MISTRZA hip-hop’owej „bitewnej improwizacji” Więcej informacji – nawięcej

Sex prochy i rock & roll

Sex prochy i rock & roll

Tekst utrzymany w konwencji monodramu podzielony został na pięć monologów, w których każdy z bohaterów obrazuje wizję swojego życia. Wydaje się, że wszyscy dobrze się bawią w swoich mikro światach, jednak każdy pod maską pewności siebie skrywa wewnętrzną pustkę i niemożność odnalezienia się we współczesnym świecie. Każda z postaci jest bardzo wyrazista i w swojej powierzchowności komediowa wręcz, ale w gruncie rzeczy są to ludzie pogubieni i potrzebujący pomocy. W pierwszym monologu poznajemy człowieka który jest bezdomny – obnaża współczesny świat zwracajac uwagę na dysonans społeczny. Brak wrażliwości na drugiego człowieka, obojętność i bezsilność społeczeństwa dotyczącą głodu i bezdomności. Takichwięcej

Wbrew swojej woli / Grupa Supermarket

Wbrew swojej woli / Grupa Supermarket

"Wbrew swojej woli", najnowszy spektakl Grupy Supermarket, to próba zmierzenia się z najtrudniejszych pytaniami o naturę człowieka. Jaki jest rachunek zysków i strat w sytuacji indywidualnego doświadczenia wojennego? To także pytanie o wysokość ceny, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za nasze życie. Dwie prawdziwe, dokumentalne historie z czasów wojny: Calka Perechodnika, inżyniera, otwockiego Żyda, który skapitulował w najstraszniejszym możliwym momencie, oraz Alexa Kurzema, który żydowskiego chłopca, najmłodszego żołnierza w armii… hitlerowskiej. Tragiczne losy będące świadectwem, że człowiek ma niewielki wpływ na swoje losy, gdy koła Historii obracają się bezlitośnie. A wszystko to "wbrew swojej woli". Jakub Kamieński opowie historię Calka Perechodnika, inżyniera-agronoma, który będąc w czasie wojny żydowskim policjantem w Otwocku,więcej

Żyjemy w najlepszym z możliwych światów

Żyjemy w najlepszym z możliwych światów

Fotoreporter “Ilustrowanego Kuriera Codziennego” uwiecznia cztery dziewczyny biegnące po plaży nieopodal Mostu Poniatowskiego. Zdjęcie powstało w 1927 roku i dzięki przedrukowi w przedwojennej gazecie przetrwało do dzisiejszych czasów. Spektakl “Żyjemy w najlepszym z możliwych światów” to artystyczna interpretacja losów bohaterek przedstawionych na fotografii oraz opowieść o światach, które mogą się kryć za chwilą uchwyconą przez aparat. Wariacja na temat życia dziewczyn dwudziestolecia międzywojennego niepostrzeżenie zamienia się w opowieść o kobiecości, młodości i kryjącej się za nią wolności. A jaką historię kryją Wasze fotografie z nadwiślańskich bulwarów i klubokawiarni? Przedstawienie powstało w ramach trzeciej edycji projektu “Muzeum Społeczne”. W spektaklu wykorzystano wiersz “Autoportret” Kadii Mołodowskiejwięcej

Księżycowy chłopiec

Księżycowy chłopiec

na podstawie powieści „Pierrot mon ami” Raymonda Queneau przekład: Anna Wasilewska  premiera: 30 września 2016 r. (Gdański Teatr Szekspirowski) / 8 października 2016 r. (Teatr Soho w Warszawie) adaptacja i reżyseria: Igor Gorzkowski scenografia: Katarzyna Załęcka kostiumy: Joanna Walisiak muzyka: Piotr Tabakiernik dramaturgia ruchu: Iwona Pasińska charakteryzacja: Anna Laskowska, Ali Kosoian-Koźbielska, Marta Szczerkowska koordynacja produkcji: Olga Stefańska asystent reżysera: Karolina Kowalczyk  obsada: Pierrot – Andrzej Mastalerz Pradonet / Voussois / Posidon – Przemysław Bluszcz / Wiktor Korzeniewski Leonie / Pani Pradonet / Edith – Anna Sroka-Hryń Yvonne / Mathurine – Weronika Humaj Kruja-Bej – Bartłomiej Bobrowski Paradyz / Pistolet – Bartosz Mazur Paluszek / Mięczak – Sebastian Perdek Mounnezergues – Grzegorz Gierak Płonie ulica Łez. Najprawdopodobniej ktoś podłożył ogień podwięcej

Pogromcy baśni i legend | warsztaty interaktywne dla dzieci

Pogromcy baśni i legend | warsztaty interaktywne dla dzieci

Za oknami coraz ciemniej, coraz zimniej i mokro? Zafunduj swojemu dziecku kolorową zabawę z bohaterami polskich i światowych legend i baśni! W Teatrze Soho startuje projekt dziecięcy wprowadzający małych widzów w świat literatury. W listopadzie i w grudniu odbędą się autorskie warsztaty Bartosza Mazura i Mikołaja Tabako zatytułowane „Pogromcy Baśni i Legend”. To cykl widowisk interaktywnych i spotkań warsztatowych przeznaczonych dla dzieci (5-12 lat) i ich rodziców, których tematem są stare podania, historie i legendarne postaci. Punktem wyjścia są literackie wzorce bohaterów podań skandynawskich, węgierskich, francuskich i polskich.W programie m.in opowieść o syrence warszawskiej, złotej kaczce, bazyliszku i kwiecie paproci. Każe zajęciawięcej

IDIOTA

IDIOTA

wg powieści Fiodora Dostojewskiego przekład: Justyna Gładyś premiera: 5 października 2014 „Wchodziłem tutaj z udręką w sercu. Bo… Bo się was bałem. Słyszałem o was wiele złego, więcej złego, niż dobrego, o waszej małostkowości, o mierności waszych zainteresowań, powierzchowności wykształcenia, o tym że nie ma w was dobrych, czystych uczuć. Szedłem tu dzisiaj z ciekawością, z niepokojem w duszy (…) Szedłem tutaj i myślałem: „No i jak ja z nimi będę rozmawiał? Od czego mam zacząć, żeby cokolwiek zrozumieli?”. Jak ja się bałem. Ale za was bałem się jeszcze bardziej, strasznie, strasznie! A czy powinienem się bać? Czy nie wstyd się było bać? I cowięcej

DOLINA MUMINKÓW W LISTOPADZIE

DOLINA MUMINKÓW W LISTOPADZIE

wg prozy Tove Jansson   reżyseria: Igor Gorzkowswki Pierwsza polska realizacja teatralna „Doliny Muminków w listopadzie”. Aktorzy grają w żywym planie, a zbudowana z prostych elementów funkcjonalna scenografia tworząca Dom Muminków przypomina plac zabaw. Przestrzeń uzupełni muzyka skomponowana specjalnie do spektaklu przez Patryka Zakrockiego autora dźwiękowych słuchowisk dla dzieci. Czy bohaterom uda się zrealizować swoje marzenia i stać się kimś innym? Czy Filifionce powiedzie się wielka ucieczka od sprzątania? Czy Wuj Truj zapomni o swojej starości? Czy Włóczykij odnajdzie jesienną melodię? Czy zobaczymy Paszczaka za sterem łodzi, Mimblę, kiedy tańczy i Homka w otoczeniu prawdziwych przyjaciół? Tego nie wiadomo. Jedno jest pewne, w ciepłym i przytulnymwięcej

TAKSÓWKA

TAKSÓWKA

scenariusz i reżyseria: Igor Gorzkowski Pasażerowie warszawskiej taksówki -  tutejsi i przyjezdni. Z pozoru zwykli ludzie, ale każdy  z nich ma niepowtarzalne wnętrze i ciekawe historie. W Wigilię Bożego Narodzenia każdy dokądś zmierza... Szczególnie w takim mieście jak Warszawa, pełnym pośpiechu, z aspiracjami europejskiej stolicy, a jednak podszytym wariactwem i niepokojem. W lusterku kierowcy odbija się żywy obraz miasta. W tle samotny DJ prowadzi audycję w radiu. Czy zadzwonisz do niego w ten dzień? Jego amerykańska muzyka i monolog towarzyszy Ci przez cały ten wieczór, gdy jedziesz taksówką do rodziny, przyjaciół, do kochanka, do pustego domu, gdziekolwiek... Obsada: Anna Sroka-Hryń, Sławomir Grzymkowski, Wiktorwięcej

UKRYJ MNIE W GAŁĘZIACH DRZEW

UKRYJ MNIE W GAŁĘZIACH DRZEW

scenariusz i reżyseria: Igor Gorzkowski Maja jest za drzwiami. Już tam stoi. Za chwilę wyciągnie rękę, żeby nacisnąć dzwonek. Już zdążyła wysiąść z autobusu, który zawrócił tuż za sklepem i ruszył w powrotną drogę, tak że Maja nie miała już innego wyjścia, jak tylko zostać, zostać tutaj i szukać domu numer osiem. (…) Dochodzi dziewiąta wieczór. Jest koniec kwietnia. Maja za chwilę wyciągnie rękę i naciśnie dzwonek. Z początku nie zareaguję, zakopię się jeszcze głębiej w pościeli, będę krzyczał, żeby ktoś wreszcie otworzył drzwi. A ona będzie chodzić wokół domu, będzie zaglądać do okien, pukać w te okna, znowu dzwonić i znowuwięcej

STARUCHA

STARUCHA

wg powieści "Starucha" Daniiła Charmsa reżyseria: Igor Gorzkowski scenografia: Robert Pludra Starucha trzyma zegar bez wskazówek, z którego jednak da się odczytać godzinę. Ta sytuacja otwiera świat dziwnych, absurdalnych zdarzeń, świat, w którym granicę między życiem a śmiercią można przekraczać w każdą stronę, a zwykłe czynności, jak kupowanie chleba czy picie wódki prowadzą do nieprzewidywalnych skutków. Sąsiad-gawędziarz, przyjaciel-filozof i kobieta-romantyczne złudzenie towarzyszą Daniłowi w zmaganiach z nieustannie zmieniającą się rzeczywistością. Igor Gorzkowski sięga do twórczości jednej z najbardziej intrygujących grup artystycznych pierwszej połowy XX wieku. Rekonstruuje teatr oberiutów, wczytując się nie tylko w tekst najdłuższej prozy Charmsa – powieści Starucha, lecz także w manifest i biografiewięcej

ŻÓŁTA STRZAŁA

ŻÓŁTA STRZAŁA

wg opowiadania Wiktora Pielewina reżyseria:  Igor Gorzkowski Spektakl na podstawie opowiadania znakomitego rosyjskiego pisarza, Wiktora Pielewina. Autor zbioru opowiadań „Niebieska latarnia” i powieści „Mały palec Buddy” wykorzystuje w swoich utworach rozbudowane metafory, wątki zaczerpnięte z twórczości science-fiction oraz doświadczenia człowieka obciążonego upadkiem socjalizmu. Twórczość Pielewina nierzadko porównuje się z dziełami mistrzów rosyjskiej literatury: Gogola, Dostojewskiego, Bułhakowa. Akcja sztuki rozgrywa się wewnątrz pędzącego pociągu, który nie zatrzymuje się na żadnej stacji i nie ma określonego początku ani końca. Wewnątrz rozgrywa się normalna codzienność: rozmowy, miłości, interesy, załatwianie drobnych spraw. W końcu pojawiają się nieliczne głosy: Dokąd jedziemy? Obsada: Agata Buzek, Sławomir Grzymkowski, Wiktor Korzeniewski, Paweł Koślik,więcej

UPADEK PIERWSZYCH LUDZI

UPADEK PIERWSZYCH LUDZI

scenariusz i reżyseria: Antoni Ferency premiera: 6 grudnia 2013 Jak to było? Naprawdę, jak to było? No, że niby: „Rzekł: «Nie jest dobrze, żeby mężczyzna był sam, uczynię mu zatem odpowiednią dla niego pomoc». Ulepiwszy z gleby wszelkie zwierzęta lądowe i wszelkie ptaki powietrzne, (…) przyprowadził je do mężczyzny, aby przekonać się, jaką on da im nazwę…”. Koń, lew, kaczka, flądra, bóbr, wielbłąd, jeleń, ryś, kuna, koza, kura, krowa, mysz, żółw…  „…ale nie znalazła się pomoc odpowiednia dla mężczyzny”. No tak. „Wtedy to (…) z żebra, które wyjął z mężczyzny, zbudował niewiastę. A gdy ją przyprowadził do mężczyzny, mężczyzna powiedział: «Ta dopiero jest kością z moich kości i ciałem zwięcej

TAJEMNICZY KLIENT

TAJEMNICZY KLIENT

scenariusz i reżyseria: Igor Gorzkowski premiera: 26 kwietnia 2014 Dobry sprzedawca powinien być jak aktor w najlepszym teatrze – twierdzi Mary Portas, brytyjska gwiazda telewizyjna i guru handlu detalicznego. Podobnego zdania jest Wesoły , bohater spektaklu „Tajemniczy klient” Igora Gorzkowskiego. Mężczyzna specjalizuje się w testowaniu jakości obsługi w branży usługowo-handlowej. Rzadko się zdarza, aby Wesoły napotkał na swojej drodze równego sobie przeciwnika. Jego codzienność to kontakt ze znudzoną panią w sklepie obuwniczym, która nie ma zamiaru pomóc klientowi w wyciągnięciu pudełka z jego rozmiarem. Z doradcą bankowym pochłoniętym rozmową z kolegą, podczas gdy kolejka petentów przestępuje z nogi na nogę. Z instruktoremwięcej

BURZA

BURZA

reżyseria: Igor Gorzkowski Przedstawienie podążające tropem pięciu postaci z szekspirowskiej „Burzy”. Kameralna forma skupia intrygę całego dramatu jak w soczewce, a wypreparowane fragmenty tekstu tworzą okazję do wnikliwego studium relacji córka-ojciec oraz wypróbowywania granicy pomiędzy iluzją i rzeczywistością. Bohaterowie „Burzy” przypominają osobliwości rodem z filmów Federico Felliniego. Bliżej im do aktorów z jarmarcznej budy teatralnej niż potomków rodziny królewskiej. Wszyscy podlegają reżyserskiej wizji Prospera, a ta często bywa zaskakująca i nieprzejednana. W scenariuszach stworzonych przez starego maga opiekuńczość miesza się z zaborczością, a bezwarunkowa miłość z pokusą kontroli. Wyspa przestaje być wyspą. Realność traci kształty i kontury. Obsada: Wiktoria Gorodeckaja (Teatr Narodowy) / Mariawięcej

.