Tove Jansson DOLINA MUMINKÓW W LISTOPADZIE

reż. Igor Gorzkowski

Przedłużamy dostęp do 6.12.2022!

Czy bohaterom uda się zrealizować swoje marzenia i stać się kimś innym? Czy Filifionce powiedzie się wielka ucieczka od sprzątania? Czy Wuj Truj zapomni o swojej starości? Czy Włóczykij odnajdzie jesienną melodię? Czy zobaczymy Paszczaka za sterem łodzi, Mimblę, kiedy tańczy i Homka w otoczeniu prawdziwych przyjaciół? Tego nie wiadomo. Jedno jest pewne, w ciepłym i przytulnym Domu Muminków bohaterowie po raz pierwszy od dawna poczują się przez moment bezpieczni i szczęśliwi. 

Obsada: Marta Chodorowska, Anna Gajewska, Bartłomiej Bobrowski, Wiktor Korzeniewski, Bartosz Mazur, Przemysław Stippa

Specjalne podziękowania dla Pana Andrzeja Marii Marczewskiego, twórcy spektaklu muzycznego “Lato Muminków” z 1978 roku oraz dla Pana Marcina Marczewskiego. 

© Moomin Characters TM

Miguel de Cervantes DON KICHOT NA PUSTKOWIU

reż. Igor Gorzkowski

Dostępny online od 1.12.2022 do 31.12.2022

Uniwersalizm mitu błędnego rycerza z Manczy pozwala nadać szerszy kontekst naszej opowieści. O czym to będzie przedstawienie? O marzeniach. Okolicznościach w jakich się rodzą i umierają. O uporze w dążeniu do nich. Rozpaczy kiedy rozwiewa je wiatr przyziemnej codzienności. W kontekście postaci literackiej i aktora, który wciela się w tę postać. Interesuje mnie postawa marzyciela. Dziś, współcześnie. Konfrontując literacką postać z aktorem, który dziś wciela się w tę postać, który pracując nad rolą i konfrontując swoje dzieło odbywa komplementarną podróż.

Obsada: ALEKSANDRA BATKO, MACIEJ CYMOREK, IGOR KOWALUNAS, WIKTOR KORZENIEWSKI, BARTOSZ MAZUR

Tatiana Tołstoj KYŚ

reż. Igor Gorzkowski

Obecnie niedostępny. 

Znajdujemy się w przyszłości, w roku dwusetnym po Wybuchu. W świecie zawieszonym pomiędzy potrzebą utrzymania „sławnej przeszłości” a koniecznością przeżycia po cywilizacyjnej apokalipsie. Nie jest on już starym światem, ale nie jest jeszcze nowym, a jego jedyną stałą jest niekonsekwencja.

W tym świecie istnieje gród, którego mieszkańcy mają przeróżne Effekty – niezliczoną ilość uszu rozsianych po całym ciele, nadnaturalną długowieczność, a nawet mutację na poziomie umysłowym. To, co ludzkie przeistacza się, dążąc do zezwierzęcenia. „Skąd to się bierze? Dlaczego wszystko u nas mutuje, dosłownie wszystko! Mało, że ludzie, ale język, pojęcia, znaczenie!” mówi jedna z postaci powieści Tatiany Tołstoj.

Obsada:  Bartłomiej Bobrowski, Tomasz Borkowski , Wiktor Korzeniewski, Igor Kowalunas, Janusz R. Nowicki, Anna Smołowik, Julia Wilczewska

Wasilij Grossman WSZYSTKO PŁYNIE

reż. Janusz Opryński

Obecnie niedostępny online.

Relacja z piekła opowiedzianą ustami dwójki bohaterów – Anny i Jana. Ona – świadek wielkiego głodu na Ukrainie, On – wieloletni więzień łagrów. Sztuka próbuje zmierzyć się z doświadczeniem głodu człowieka, z piętnem sowieckiego łagru, znaleźć przestrzeń do wypowiedzenia słów najcięższych o człowieku.

Janusz Opryński po raz pierwszy sięgnął po tekst Wszystko płynie Wasilija Grossmana w spektaklu Punkt Zero: Łaskawe. Potem, podczas Konfrontacji Teatralnych w 2016 roku, zaproszono go do udziału w cyklu „Mikro Teatr” zrealizowanym przez Komunę Warszawę. Wówczas na scenie znaleźli się aktorzy stale współpracujący z Januszem Opryńskim – Eliza Borowska (Teatr Polski w Warszawie) i Sławomir Grzymkowski (Teatr Dramatyczny w Warszawie). Projekt zakładał radykalne ograniczenie formy – spektakle nie mogły przekraczać 16 minut. Fragment ten znajdzie się w przedstawieniu Wszystko płynie.

Obsada: Eliza Borowska, Sławomir Grzymkowski

Wideo-spektakl KRÓL LEAR

reż. Igor Gorzkowski

Obecnie niedostępny online.

Spektakl „Król Lear” w ujęciu Igora Gorzkowskiego i realizacji filmowej Jacka Malinowskiego to wybrane sceny z szekspirowskiego arcydzieła, zarejestrowane cyfrowo. Pięcioro aktorów, w dokamerowych performansach, gra: Leara, Kordelię, Gonerylę, Regan i królewskiego błazna. Aktorzy pokazują się w kostiumach i we własnych mieszkaniach, które zachowują codzienny wygląd i pozór normalnego życia. Tylko gdzieniegdzie wprowadzone są elementy z innego czasu. Wśród stołów, półek z książkami i suszącej się bielizny wprawne oko zaobserwuje zdekonstruowaną holenderską martwą naturę, reminiscencje angielskiego malarstwa Holbeina czy przestrzenie inspirowane obrazami Vermeera. Pytanie: kim są ludzie widoczni na ekranie – postaciami dramatu, lokatorami mieszkań, prywatnymi osobami – sobą? Kamera rejestruje recytowane teksty, śpiewane piosenki, taniec, ruch i zaczątki akcji. Zachowuje się „dwubiegunowo”: raz statycznie kadruje obraz w manierze teatralnej, a innym razem nerwowo biegnie za aktorem w konwencji dokumentu. Montaż łączy obie estetyki wzbogacając je o realizm facebookowych i youtubowych postów czy podziały ekranu z konferencji na ZOOM-ie.
„Król Lear” Szekspira opisuje konflikt króla i jego progenitury. Rozstrząsa stare mity i nierozstrzygnięte spory rodzinne, polityczne czy natury psychologicznej. Dokonuje uogólnień, odsyłając konkretne sytuacje w obszar symboli i metafor. Spektakl Teatru Soho jest realizowany w drugiej dekadzie XXI wieku, przy szalejącej epidemii „morowego powietrza”, w epoce społecznych niepokojów i kończącego się „świata jaki znamy”.

Obsada: Janusz R. Nowicki, Anna Smołowik, Natalia Sikora, Joanna Osyda, Bartłomiej Bobrowski                                                                           

Teatr Soho Online

 zasiądź na wirtualnej widowni i oglądaj spektakle w internecie!

 

Producent

PARTNER

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Skip to content